STIRI DE LA SKODA
28.05.2019

ŠKODA SUPERB iV

începutul unei noi ere
SUPERB iV

SUPERB iV este primul model ŠKODA din producţia de serie cu sistem hibrid plug-in.

Motorul pe benzină 1,4 TSI şi motorul electric generează împreună 160 kW (218 CP).

Autonomia electrică este de până la 55 km conform WLTP, dar maşina are o autonomie totală de 850 km, la utilizarea sistemului compus din motorul electric şi cel pe benzină.

Această nouă variantă de propulsie a modelului SUPERB este disponibilă pentru liniile de echipare Ambition şi Style şi pentru SUPERB SPORTLINE şi SUPERB L&K.

Modelul va intra în producţie în toamna acestui an, la fabrica din Kvasiny, Republica Cehă. Lansarea pe piaţă va avea aloc la începutul anului 2020.

SUPERB iV este prima ŠKODA cu propulsie hibridă plug-in. Combinând un motorul electric cu un motor pe benzină, acest model oferă mobilitate prietenoasă cu mediul, fără compromisuri în privinţa performanţelor.

Bateria are o capacitate de 37 Ah şi 13 kWh de energie, iar emisiile de CO₂ ale maşinii se situează sub 40 g/km. Autonomia pur electrică este de până la 55 km, conform WLTP.

ŠKODA SUPERB iV îndeplineşte cerinţele normei de poluare Euro 6d-TEMP.

Bateria poate fi încărcată foarte simplu de acasă, peste noapte, de exemplu, folosind o priză standard sau un wallbox, caz în care încărcarea durează 3 ore şi 30 de minute, la o putere de 3,6 kW.

Intrarea pentru cablul de încărcare se află sub o clapetă integrată în grila radiatorului. ŠKODA SUPERB iV îşi poate reîncărca bateria şi în timpul condusului, folosind motorul pe benzină şi funcţia de recuperare a energiei de frânare. Astfel, şoferul ar putea conduce ultima parte a unui drum mai lung, spre exemplu, în oraş, fără a produce acolo emisii.

Deosebit de dinamic, graţie susţinerii electrice

Motorul electric de 85 kW permite condusul pur electric, dar, când e cazul, oferă şi asistenţă motorului 1,4 TSI care generează 115 kW (156 CP). Aceasta se poate întâmpla automat sau la cererea şoferului.

Funcţia de selectare a modului de condus oferă trei setări speciale: modul SPORT, modul E şi modul HYBRID. În modul SPORT, şoferul are acces la puterea maximă de 160 kW (218 CP) şi la cuplul de 400 Nm. În combinaţie cu transmisia automată DSG, care este o dotare standard, şoferul beneficiază astfel de potenţialul dinamic maxim, pentru condusul deosebit de sportiv. În modul E, ŠKODA SUPERB iV este pus în mişcare exclusiv de baterie. În modul HYBRID, sistemul electronic reglează interacţiunea dintre motorul pe benzină şi cel electric.

Bateria litiu-ion de înaltă tensiune este instalată în podeaua șasiului, în faţa punţii spate. Capacitatea portbagajului modelului SUPERB SUPERB iV este de 485 l la limuzină şi 510 l la Combi. Rezervorul are capacitatea de 50 l de benzină.

Din exterior, hibridul poate fi identificat în baza emblemei iV din spate. Privind din faţă, se observă bara redesenată, cu model de fagure şi aşa-numitele Air Curtains. Datorită generatorului de sunet E-noise, ceilalţi participanţi la trafic, precum bicicliştii şi pietonii vor putea să audă din timp când se apropie ŠKODA SUPERB iV când maşina se deplasează în modul de condus pur electric.

Detalii specifice la interior

La interior, ŠKODA SUPERB iV se diferenţiază de celelalte modele ale gamei, cu motor cu ardere, prin mai multe detalii specifice. Acest model include în dotarea standard display-ul color Maxi DOT multifuncţional şi poate fi echipat opţional cu afişajul Virtual Cockpit de 10,25 inchi. Sistemul de infotainment oferă submeniuri specifice modelului iV, precum nivelul curent de încărcare al bateriei sau autonomia pur electrică. Folosind butoanele de pe consola centrală, maşina poate fi setată şi direct în modul E‑mode sau cel SPORT.

Cu aplicaţia e-Manager din meniul sistemului de infotainment poate fi setat un profil în funcţie de oră. Astfel, sistemul de aer condiţionat va porni încă înainte de începutul călătoriei şi şoferul se poate asigura că bateria este încărcată când are nevoie de ea. El poate, de asemenea, alege dacă sistemul de aer condiţionat va fi alimentat de la priză sau de la bateria maşinii.

Sursa: ŠKODA România